måndag 14 juli 2008

Bäst i världen!

Min matte-matte & matte-husse vill ha tillbaka mig, så vi är åter i Hjo. I dag har vi varit i storskogen första gången, det var ganska läskigt, så jag snodde runt benen på matte och husse hela tiden så att jag skulle ha koll på var dom var, eftersom det luktade älg och massor med konstiga saker. Grannen, Bonden Ståhl påstod att vargen hade kommit, så det var säkert det jag kände, men matte-husse bara fnissade så det kanske var båg.

Ngt annat som är ganska läskigt är vår granne som heter Harry, han är närmare 100 år, blind och döv och när han sköter sina potatisar blir jag livrädd, det räcker med att jag ser blåbyxorna och stövlarna så söker jag skydd. Matte försöker hålla koll på honom så vi kan gå över och hälsa, men än har hon missat, så innan vi har blivit presenterade för varandra håller jag mig borta från staketet/tomtgränsen när han är ute.

I dag har vi firat och jag fick ett enormt märgben, som har hållit mig sysselsatt hela dagen. Matte har, för första gången sedan jag flyttade in, kunnat ägna sig åt annat än mig ( konstigt, men kan vilja det?), som att tvätta & packa upp flyttlådor, så jag misstänker att det kommer dimpa ner bonusar i den här stilen vad det lider.

Eftersom matte har semester och är lite slö så missade vi avmaskningen med ett par dagar, så vi har börjat med den i dag. Än har jag inte spytt, så det verkar funka. Däremot väntar vi nog till V13 med trippelvaccinet - matte ringde veterinären här i stan' i dag, och han verkade minst sagt "alternativ" och ville ge örtpreparat i stället, vilket säkert är bra, men vi skall ha riktigt vaccin eftersom jag skall gå på dagis med Ginnie i höst, och sedan måste jag ha ett pass så jag kan följa med när husse & matte reser.

Husse har åkt hem i dag för han måste jobba, så i morgon skall jag hjälpa matte att gräva ett nytt land ( jag är jättebra på att gräva!!!) till rabarbern och så skall vi olja in komposten. Komposten tycker jag är lite trist, för där hamnar alla grenar jag river ner från buskar och träd, men matte verkar verkar vara lite alternativ hon också och hon gillar den, så jag hjälper gärna till. Sedan hoppas jag att vi går till matte-matte så jag får lite köttbullar, det var mums.

Jag HATAR att få klorna klippta! Matte vägrar att ta till dominansmetoden, husse muttrar om hippe-uppfostran...ja ja ja, det ordnar sig!

Ha det bra allihopa, så hörs vi.

Inga kommentarer: